طب ایرانی

مطالب طب سنتی ایران

طب ایرانی

مطالب طب سنتی ایران

  • ۰
  • ۰

یکی از سوالات و نگرانی های بانوان در سنین بارداری، تاثیرات فصل ها به خصوص سرد شدن هوا در فصل پاییز بر روی سلامت بارداری می باشد. برای پاسخ به این پرسش در ادامه به بررسی اجمالی وضعیت بدن و بیماری ها در فصل پاییز پرداخته و به این سوال پاسخ می دهیم که آیا اقدام به بارداری در این فصل با خطر شکست همراه است و آیا سلامت بارداری در این فصل به خطر می افتد؟ یا خیر؟

 فصل پاییز از نظر حکمای طب ایرانی چگونه تعریف می شود؟

فصل پاییز در نظر طبیبان قدیم طب ایرانی ابتداء ریختن برگ درختان، و مفقود شدن ثمره ی تازه آن‏ها و متغیر گشتن رنگ آن‏ ها است.

مزاج فصل پاییز چیست؟

مزاج این فصل سرد و خشک است، یعنی مزاج آن مقابل فصل بهار است و به همین دلیل ضعف قوا در حیوانات و گیاهان مشاهده می شود. اما به حسب مناطق مختلف جغرافیایی مزاج پاییز تغییر می کند زیرا که در بعضى شهرها از اول تا آخر پاییز باران زیادی می بارد بنابراین مزاج آن سرد و تر می شود. و بعضى شهرها فصلی معتدل است.

بیماری های شایع فصل پاییز کدام است؟

۱: بیماری های سوداوی

در طب ایرانی هر فصلی بر اساس یک سری خصوصیات در بعضی افراد استعداد ابتلا به بیماریهای خاصی را زیاد می کند از جمله پاییز که به علت مزاج سرد و خشک استعداد بیماری های سوداوی مانند افسردگی و بیماری های اعصاب و بیماری های پوستی و سایر بیماری های سوداوی زیاد می شود. در این موارد رعایت سبک زندگی و پرهیز از عوامل افزایش دهنده ی سودا کمک کننده است.

۲:عفونت ها

بیماری دیگری که در این فصل زیاد می شود استعداد عفونت است زیرا پاییز به دنبال فصل تابستانی می آید که به دلیل مصرف زیاد انواع میوه های سرد و تر بدن از رطوبت زاید انباشته شده است و ...

ادامه مطلب در سایت مزاج

  • ۰۰/۰۷/۱۹
  • sa ja

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی