طب ایرانی

مطالب طب سنتی ایران

طب ایرانی

مطالب طب سنتی ایران

  • ۰
  • ۰

پاییز که می شود برخی افراد حالت هایی از کاهش انرژی، افسرگی و بی حوصلگی را تجربه می کنند. که این به دلیل ویژگی های این فصل در افزایش خشکی بدن و … می باشد. در ادامه به شناخت ویژگی ها و تاثیرات این فصل از سال بر سلامتی بدن می پردازیم:

ویژگی روزهای پاییز چیست؟

روزهای کوتاه پاییز برای بعضی چندان خوشایند نیست. با کاهش نور و طول روز ها در ماه دسامبر ( معادل آذرماه) دشواری در خواب و پریشانی روانی در افراد مورد مطالعه افزایش می یابد. علائم بالا نشانه غلبه سردی و خشکی است.

مزاج پاییز چگونه است؟

مزاج پاییز مانند مزاج سودا سرد و خشک است. البته در آغاز پاییز مزاج هوا در سردی و گرمی معتدل است ولی تا پایان به تدریج به سردی می گراید.

آیا فصل پاییز برای پیران مناسب است؟

به دلیل تغییرات مزاجی فوق که در هوا در طول فصل پاییز اتفاق می افتد آغاز پاییز برای پیران کمی قابل تحمل است ولی در پایان آن آسیب زیادی به آنان می رسد.

چرا در پاییز ابتلا به بیماری ها افزایش می یابد؟

ابتلا به انواع بیماری ها در پاییز به خاطر عوض شدن هوا و گرمای ظهر و خنکی صبح و شب، بسیار زیاد است و چون قوت ها در تابستان ضعیف شده و خلط های لطیف در اثر گرمای تابستان به تحلیل رفته، طبیعت قدرت مقابله با بیماری را ...

ادامه مطلب در سایت مزاج

  • ۰۰/۰۷/۲۱
  • sa ja

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی